Świetlica szkolna
rok 2024/2025
Sprawozdanie z pracy opiekuńczo-wychowawczej świetlicy szkolnej w roku szkolnym 2024/2025
w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Stróżówce
W naszej szkole opieką świetlicową w bieżącym roku szkolnym zostało objętych 54 uczniów z klas I-III. Są to głównie uczniowie, których rodzice pracują. Zajęcia świetlicowe odbywają się w następujących godzinach: 7:00-7:30 oraz 11:30-15:30.
Zajęcia prowadzone w świetlicy są oparte o zatwierdzony plan pracy świetlicy. Tematyka zajęć uwzględnia kalendarzowy układ roku oraz wynikające z niego święta i uroczystości. Zajęcia świetlicowe mają charakter grupowy, odbywają się zgodnie z dziennym rozkładem zajęć.
Celem działalności naszej świetlicy jest przede wszystkim zapewnienie uczniom opieki przed i po zajęciach lekcyjnych – w bezpiecznym i miłym otoczeniu, a także stworzenie warunków do wypoczynku. Świetlica, spełniając swą funkcję opiekuńczą, stara się również rozwijać umiejętności i uzdolnienia dzieci, wyzwalać ekspresję twórczą i kształtować sprawność ruchową. Wszyscy nauczyciele bardzo starali się, aby ich zajęcia uczyły dzieci zgodnego współdziałania w grupie i kształtowały umiejętność prawidłowego, kulturalnego komunikowania się.
W ramach działalności dydaktycznej świetlica umożliwiała uczniom powtórzenie i utrwalanie wiadomości i umiejętności z lekcji.
Podjęte przez nauczycieli pracujących w świetlicy działania ukierunkowane zostały na rozwój zainteresowań wychowanków i zaspokojenie potrzeb opiekuńczo-wychowawczych. Dzieciom przebywającym w świetlicy zaoferowano uczestnictwo w różnorodnych formach zajęć. Były to:
1. Liczne zajęcia plastyczne i techniczne.
Dzieci wykonywały różnymi technikami plastycznymi szereg prac: „Złota jesień”, „Znaki drogowe”, „Jesienna szaruga”, „Symbole Polski”, „Andrzejkowe koty”, „Broda Mikołaja”, „Choinkowa bombka”, „Kartka do szpitala”, ,,Laurka dla Babci i Dziadka”, ,,Walentynkowe serce’’, ,,Kwiaty dla Kobiet’’, ,,Kwiaty na powitanie Wiosny” ,,Ziemia-mój Dom’’, ,,Symbole Polski’’, ,,Portret mojej Mamy’’, ,,Dzieci świata”, ,,Bezpieczne wakacje”. ,,Stop przemocy’’
Większość z nich można było zobaczyć na gazetce ściennej – na górnym korytarzu. Dzieci wytworzyły również wiele prac plastyczno-technicznych według własnego pomysłu.
Były to np: przestrzenne pojazdy, biżuteria z koralików, kartonowe domki i owady, bibułowe kwiaty, zdobione magnesy, mozaiki, wycinanki, kolorowanki i wiele innych.
2. Zajęcia kreatywne z wykorzystaniem różnych klocków.
„Piątkowe zajęcia z LEGO” – rozwijanie kompetencji logiczno-technicznych, kreatywności i współpracy. Konstruowanie różnorodnych budowli z klocków: Mini Waffle, CLICS, Rzepy Czepy, Woopie Waffle, Drewniane zestawy, Klocki magnetyczne itp.
3. Zajęcia ruchowo-muzyczne z wykorzystaniem tablicy interaktywnej.
Tańce: Zumba, Chocolate, Rozwiń skrzydła. Śpiew piosenek karaoke – patriotycznych z okazji Święta Odzyskania Niepodległości, a także kolęd i pastorałek. Śpiewam dla Ciebie Babciu i Dziadku. Wiosna w słońcu i piosence. Na ludową nutę – śpiew piosenek przed przeglądem. Piosenki z okazji Dnia Matki – karaoke.
4. Zajęcia komputerowe z wykorzystaniem stolika interaktywnego.
„Zabawy ortograficzne”, „Potrafię mnożyć do 100”, „Język angielski dla najmłodszych”, ,,Matzoo’’, ,,Wordwall’’, ,,Squla’’, ,,Super Kid’’ i wiele innych.
5. Zabawy relaksacyjne, integracyjne
Zabawy relaksacyjne w mniejszych grupach w suchym basenie z kulkami – były również bardzo atrakcyjne dla dzieci.
6. Gry dydaktyczne, edukacyjne, towarzyskie.
Puzzle, Memory, Dobble, Bierki, Szachy itp. zgromadzone w świetlicy szkolnej.
W roku szkolnym 2024/2025 praca opiekuńczo-wychowawcza przebiegała prawidłowo. Udało się nam przeprowadzić zaplanowane działania. Na bieżąco wychodziliśmy naprzeciw potrzebom uczniów. Uczniom zajęcia urozmaicali również szkolni wolontariusze, którzy pod opieką nauczycieli – wychowawców włączali się w różne gry, zabawy i zajęcia. Największą popularnością cieszyła się zabawa integracyjna – ,,Król i kareta’’, a także zabawy i gry zespołowe na boisku szkolnym. Dzieci chętnie grały w ,,Gumę’’, ,,Klasy’’ i skakały na skakankach.


















kwiecień – maj 2024
Każdą wolną chwilę wykorzystujemy na zajęcia ruchowe, wszak RUCH TO ZDROWIE!
Chętnie tańczymy, bawimy się chustą klanza, a przy sprzyjającej pogodzie korzystamy z placu zabaw. Towarzyszy nam śmiech i dobra zabawa 🙂




marzec 2024
Kolejny tydzień w świetlicy szkolnej minął pod znakiem ekologii i przygotowań do wiosny. Kuchenne łyżki, niepotrzebne arkusze zapisanego papieru i kawałki bibuły zostały wykorzystane do wykonania kilku Marzann- symboli odchodzącej zimy. Wspólnie spędzony czas był okazją do refleksji nad tym jak ponownie wykorzystać butelki plastikowe, kawałki styropianu czy pudełka kartonowe zanim trafią do pojemników na odpady. Ciekawych pomysłów nie brakowało. Przed nami kilka dni spotkań, które upłyną w atmosferze przygotowań do Świąt Wielkanocnych.





W bieżącym roku szkolnym kontynuowane są zajęcia na świetlicy szkolnej, Dzieci wykonują prace plastyczne, odrabiają zadania domowe, uczestniczą w pogadankach na różnorodne tematy.Doskonalą zasady pracy w grupie, uczą się szacunku i empatii i rozwijają kreatywność. Wychowawcy organizują zajęcia dostosowując je do aktualnych świąt, a także kultywują zwyczaje i tradycje. Dużą popularnością cieszą się wspólne zabawy. W ramach realizowanych zajęć dzieci angażują się także w działania wolontariatu m.in. przygotowały kartki z życzeniami na Dzień chorego, które następnie przekazano pacjentom. Dbamy o świetlicową gazetkę, na której zamieszczamy nasze prace plastyczne.









Regulamin świetlicy działającej przy Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Stróżówce
- Szkoła organizuje zajęcia świetlicowe dla uczniów, których rodzice zgłosili potrzebę korzystania ze świetlicy szkolnej.
2. Świetlica pracuje w dni robocze, w ciągu roku szkolnego. W dniach, które są wolne od zajęć dydaktycznych, ale nie od pracy, możliwe jest zapewnienie opieki świetlicowej na pisemne życzenie rodzica.
3. Świetlica pracuje od godziny 7:00 do godziny 15:30.
4. Jednostka zajęć świetlicowych to 60 minut.
5. Grupa uczniów przebywa w wyznaczonej i w miarę możliwości stałej sali.
6. Zajęcia świetlicowe mają charakter zajęć opiekuńczych. Do zadań nauczycieli pracujących na świetlicy należy:
- stwarzanie warunków do bezpiecznego pobytu uczniów,
- inicjowanie i organizowanie różnych form działalności edukacyjnej i dydaktyczno-wychowawczej,
- opracowanie programów i planów pracy,
- poszerzanie wiedzy, umiejętności i rozwoju poziomu intelektualnego uczniów, poprzez bogatą ofertę tematyczną zajęć,
- stwarzanie warunków na wyrównywanie szans edukacyjnych uczniom z rodzin dysfunkcyjnych.
7. Rodzice składają oświadczenia potwierdzające zatrudnienie oraz dane dziecka oraz przyjmują odpowiedzialność za bezpieczeństwo w drodze do i ze świetlicy.
8. Złożenie przez rodzica oświadczenia oznacza zobowiązanie do uczestnictwa ucznia w zajęciach. Nieobecność należy usprawiedliwić, podobnie jak w przypadku zajęć obowiązkowych (lekcji).
9. Rodzic lub osoba upoważniona przez rodzica do odbioru dziecka, ma obowiązek zgłosić nauczycielowi dyżurującemu na świetlicy przejęcie opieki nad dzieckiem.
10. Niedopuszczalna jest sytuacja opuszczenia szkoły przez ucznia bez poinformowania opiekuna świetlicy.
11. Zachowanie ucznia podczas zajęć świetlicy może mieć wpływ na półroczną i końcową ocenę z zachowania.
12. Nauczyciele podlegają dyrekcji szkoły. Ich zajęcia są obserwowane. Praca na świetlicy jest elementem wpływającym na awans zawodowy i ocenę pracy nauczyciela.
13. Niniejszy regulamin wprowadza się zarządzeniem Dyrektora szkoły, a jego zmiany odbywać się będą zgodnie z procedurą.






















