Prąd elektryczny – podsumowanie wiadomości
autor: Marzena Tenerowicz
Cel ogólny: Celem lekcji jest powtórzenie i utrwalenie wiadomości dotyczących prądu elektrycznego.
Cele operacyjne: VI Elektryczność. Uczeń: 8),9),10),11),12),13),14).
Metody i formy pracy: praca z całym zespołem klasowym, praca w grupach, pogadanka,
Pomoce dydaktyczne: tablica multimedialna,
Przebieg zajęć:
- Podanie tematu lekcji i określenie celu lekcji.
- Sprawdzenie zadania domowego.
- Odpytanie uczniów, rozwiązanie przez nich zagadnień przedstawionych na tablicy interaktywnej. /TIK/ ćwiczenie interaktywne 1 oraz sprawdzenie znajomości jednostek / TIK / – ćwiczenie interaktywne 2
- Wspólne podjęcie decyzji o metodzie i formie pracy z zespołem klasowym.
- Podział na grupy. Każda grupa otrzymuje do rozwiązania problem, którego rozwiązanie zaprezentuje w formie graficznej na tablicy. Przypomnienie zasad pracy w grupach, rola lidera.
Podaj opór zastępczy trzech oporników o oporach R1=5 Ω, R2=3Ω, R3=2Ω połączonych:
- szeregowo
- równolegle
Wykonaj rysunki schematów.
- Prezentacja rozwiązań na tablicy.
- Krótka pogadanka na temat: Wytwarzanie energii elektrycznej, wspierana filmikiem: / TIK/ – zobacz film
- Uczniowie wspólnie rozwiązują Quiz dotyczący omawianych zagadnień, zwracając uwagę na odnawialne i nieodnawialne formy energii. / TIK / – ćwiczenie interaktywne
- Podsumowanie lekcji. Wpływ prądu elektrycznego na organizmy żywe.